Simonyi Konferencia 2012 - Digitális kreativitás: A demoscenétől a játékfejlesztésig

Készítették

Látványos design 64 kilobyte-ból

Tudod, mi az összefüggés egy futurisztikus város és egy depressziós nyomozó, vagy egy távoli bolygó tájképe és a Toy Story között? Érdekel, miként kapcsolódik a káoszelmélet egy többszereplős robotháború masszív világához? A demoscene előadásában választ kaphatsz ezekre a kérdésekre!

A demoscene egy digitális művészeti szubkultúra, mely a nyolcvanas években a játékok illegális másolatai elé beszúrt kis üdvözlésekből alakult ki, mára azonban egy önálló művészeti ággá nőtte ki magát. Az alkotások (“demók”) jellegzetessége, hogy valós időben (“realtime”) futnak a számítógépeken, azaz nem renderelt animációkról van szó, amiket videoformátumban terjesztenek, hanem futtatható programokról, amik a futtatás során számolják ki a megjelenő látványt és hangokat.

Mivel a műfaj gyökerei még a Commodore éráig nyúlnak vissza, a mai napig léteznek méretkorlátozott, csupán 64 kilobyte-os demók, melyek méretük ellenére megdöbbentően nagyszerű látványvilágot képesek produkálni. 

Ezen illegális másolatok rövid intróinak készítői hozták létre Európa számos kimagaslóan sikeres játékfejlesztő stúdióját és a mai napig a demoscene az egyik legbiztosabb forrása a játékipar kreatív koponyáinak.

Vasvári Balázs (scene.hu) előadása során megismerkedhetsz a demoscene alkotásainak pár kiemelkedő jelenetével, illetve azok technikai megoldásaival, és megtudhatod, hogy hol tartanak most az alkotói. 

http://konferencia.simonyi.bme.hu

 

Átlag: 5 (1 szavazat)

Letöltés

Normál minőség
Az esemény dátuma: 2012. április 17. kedd